Фотозвіт з "круглого столу", присвяченого початку Третього Глобального Тижня безпеки дорожнього руху, який проходить за ініціативою ООН.

  5 травня 2015 року в харківському медіа-центрі  "Время" відбувся "круглий стіл", присвячений початку Третього Глобального Тижня безпеки дорожнього руху, який проходить за ініціативою ООН.

Цього року його головною темою є безпека дітей на дорогах та генерування  необхідних дій для підвищення цієї безпеки. У зв'язку з цим  ООН закликала партнерів по всьому світу підтримати цю ініціативу й розпочати створення національних та місцевих оргкомітетів для розроблення відповідного плану заходів.

У Харкові проведення Глобального Тижня безпеки дорожнього руху  підтримала наукова громадська організація "Товариство учасників руху", за ініціативою якої й пройшов «круглий стіл». Крім представників громадських організацій  та журналістів в його роботі також взяли участь начальник відділу профілактичної роботи УДАІ в Харківській області Олег Никоненко, завідувач Центру формування здорового способу життя КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» Ірина Волкова, заступник директора Харківської гімназії №23 Інна Міхненко та вихованці цієї гімназії, які є членами команди  юних інспекторів дорожнього руху «Лицарі доріг».

Учасники «круглого столу» обговорили широке коло питань, які стосувалися  проблеми дитячого дорожньо-транспортного травматизму та намітили шляхи її вирішення.  Зокрема, начальник відділу профілактичної роботи УДАІ в Харківській області Олег Никоненко проінформував про ситуацію з дитячим дорожньо-транспортним травматизмом на Харківщині, де, за його даними,  тільки минулого року внаслідок ДТП загинуло 12 і було травмовано 266 дітей. За 4 місяці 2015 року на території Харківської області  з участю дітей було скоєно 63 ДТП, в яких 4 дітей загинуло, а 63 дитини отримали травми. Олег Никоненко акцентував увагу на тому, що профілактичною роботою серед дітей мають займатися не тільки органи ДАІ, а й інші державні та не державні інститути, насамперед, школа та сім’я. 

У свою чергу президент  громадської організації «Товариство учасників руху» Олександр Сітенко звернув увагу на те, що в процесі  реформування правоохоронної системи, яка зараз триває, можуть зникнути і підрозділи, що   займаються профілактичною роботою серед учасників дорожнього руху щодо дотримання ними  Правил дорожнього руху. Тому вже сьогодні треба думати над тим, хто виконуватиме ці функції, щоб разом з ліквідацією ДАІ не загубити той позитивний досвід, який  був напрацьований нею за багато років.  Президент громадської організації висловив пропозицію щодо створення в кожній області центрів безпеки дорожнього руху, які займатимуться науковою та науково-методичною роботою з безпеки дорожнього руху  і впроваджуватимуть сучасні методи профілактики серед населення, насамперед, серед дітей. Також, на його думку,  необхідно вирішити питання з подальшим  утриманням та обслуговуванням дитячих автомайданчиків, значна частина яких знаходиться на балансі підрозділів  ДАІ.

Ще одним актуальним питанням залишається  стан навчально-виховної роботи з дітьми у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. Попри те, що вихователями і вчителями приділяється значна увага  формування в дітей  навичок безпечної поведінки на дорозі, на думку деяких учасників «круглого столу»,  цих зусиль сьогодні вже недостатньо. Тому вони вважають, що в рамках шкільного курсу «Основи здоров’я»  потрібно збільшити кількість навчальних годин для вивчення дітьми Правил дорожнього руху або   запровадити окремий курс ПДР. Крім цього, представники ГО «Товариство учасників руху» запропонували запровадити тестування школярів на знання ними Правил дорожнього руху...

Як повідомив віце-президент ГО «Товариство учасників руху» Віктор Козоріз, найближчим часом ці та інші пропозиції щодо підвищення безпеки дітей на дорогах будуть направлені до центральних органів виконавчої влади, а також до Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я, яка є координатором Глобального Тижня безпеки дорожнього руху.  

 ДОВІДКОВО. За інформацією ВООЗ, щорічно внаслідок ДТП у світі гине близько 186 300 дітей (500 дітей щоденно).  Серед  дітей у віці від 15 до 17 років дорожньо-транспортні пригоди є головною причиною смертності. Це стосується і України, де за даними МОЗ, рівень дорожньо-транспортного травматизму  дітей у віці 15-17 років   складає 7,5 особи на 10 тисяч відповідного населення.  За даними ДАІ, тільки протягом 2014 року за участі дітей в Україні сталось 3999 дорожніх аварій, в яких 249 дітей загинуло і 3714 були травмовані.

Віктор Козоріз,

тел. 0502019359.

10 стартегій забезпечення безпеки дітей

Звернення до журналістів

Презентація "Глобальний тиждень БДР 2015"

Дитяча Декларація по Безпеці Дорожнього Руху